Mudem la pell, estrenem disseny

19/04/2017

“Cada Directa que s’envia a rotativa és com un part”; això ho va dir Roger Costa (Ru) el dia que va maquetar la seva última Directa. L’afirmació té un pes, ja que la diu la persona que ha vestit (amb molt de gust) gairebé tots els números de la publicació durant els últims onze anys.

Victor Serri


I tant que és com un part! De vegades més fàcil, altres més dolorós, però, al final, la criatura sempre naix i acabem celebrant-ho. Des de fa uns mesos hem estat immerses en un procés per repensar l’esquelet que estructura el paper (la maqueta) i també la pell que la revesteix (el disseny). Diverses persones hem treballat per confeccionar el nou vestit del quinzenal. Mitjançant l’evolució natural del disseny anterior, hem intentat que la Directa trobe el seu ego visual, la seva essència. Ho hem fet amb la paciència de les costureres, buscant sense descans l’harmonia dels elements gràfics que basteixen les 32 pàgines del paper. També hem augmentat el gramatge i hem tallat a sang la publicació per millorar-ne la qualitat.

L’objectiu ha sigut crear una Directa que bascule gràficament entre el periòdic convencional i la revista i, sobretot, que mantinga l’essència del projecte.

La decisió del redisseny ve precedida d’un període de reflexió i debat, durant el qual vam reafirmar la importància del format paper pel projecte en dos vessants. D’una banda, la viabilitat econòmica. Més del 80% dels ingressos de la cooperativa Directa vénen de les subscripcions –la majoria d’elles al paper– i, per tant, són les que fan possible la nostra autonomia editorial. D’altra banda, hi ha l’aposta política pel paper. Les nostres armes són les paraules, nosaltres #SomPaper i el reivindiquem com a eina de transmissió d’idees més pausades, lluny de l’estrès quotidià, paraules que facen transformar. Esperem que us agrade el nou vestit de la revista, que hem pogut teixir gràcies al suport de les subscriptores, sòcies i persones que, dia a dia i any rere any, ens doneu embranzida per seguir caminant, escrivint i millorant la nostra realitat, el nostre món.

___________________________________________________

Més que mil paraules

​Una guia turística davant de la Porta de Brandenburg, a Berlín. El turisme de cap de setmana –en creixement constant– i l’especulació immobiliària són les principals causes del procés de gentrificació que pateix la capital alemanya / Victor Serri


 

 

Mostra'l en portada

Noticies relacionades: