Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat

Koral: salvar els mars passant pantalles

Olor de mar, un vaixell, amics i un portàtil és el que va necessitar Carlos Coronado per dissenyar els pilars del seu nou joc Koral, que ha sortit al mercat aquest dijous 16 de maig per a Steam i Nintendo Switch.

/ Arxiu

Koral és un joc que ens proposa visitar els esculls de corall i altres ecosistemes marins perquè mentre resolem puzles originals i efectius prenem consciència del que l’ésser humà està provocant als oceans. El gran mar que sempre s’havia cregut que podria amb tot el que hi llençàvem, fins que hem vist i veiem com ens suplica clemència mentre milers i milers d’espècies – inclosa la nostra- veuen amenaçada la seva existència.

És un joc senzill, minimalista en molts moments, però com en certes peces musicals on les notes són posades just quan i on toquen, genera emoció directa, sense floritures

Coronado és un creador que prèviament ja havia fet jocs d’èxit com Mind-Path to Thalamus o el darrer Infernium. Jocs ben diferents d’aquest Koral que amb una proposta 2D i uns entorns preciosos i coloristes ens convida a relaxar-nos i deixar-nos portar pels ambients marins. És un joc senzill, minimalista en molts moments, però com en certes peces musicals on les notes són posades just quan i on toquen, genera emoció directa, sense floritures.

L’apartat sonor ajuda molt a fer-nos creure que estem submergits sota el mar. Tots els efectes són pausats i sobretot cada cop que ens movem sentirem quelcom semblant a les bombolles que crea un submarinista quan respira. Ja us avanço que si hi jugueu i practiqueu submarinisme, notareu moltes de les sensacions que segurament heu viscut a les profunditats marines. Evidentment, el submarinisme, és una de les aficions predilectes d’en Carlos Coronado.

 

Entre puzles i més puzles per recuperar els coralls morts i anar avançant dins del joc, trobarem uns petits ítems que podem anar col·leccionant i que ens donen informació de com afecten certes pràctiques humanes als ecosistemes marins. Des de l’abocament de residus, la pesca amb dinamita, l’escalfament global o fins i tot la utilització de blocs de formigó per amarrar les embarcacions recreatives… totes aquestes aberracions destrossen aquests ecosistemes fràgils. Amb aquests ítems també descobrirem dades i xifres ben curioses sobre quin és el nivell de desconeixement que tenim del mar, que ocupa més del 70% de la superfície del nostre planeta.

Un joc fet al mar i per al mar. Un cant d’amor i de desesperació per salvar el Gran Blau. Una experiència que s’ha de viure, comparable a altres grans jocs del panorama mundial com Gris de Conrad Roset o Journey de Thatgamecompany.