Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat

La Directa és un mitjà de comunicació d’investigació, anàlisi, crítica i debat, que dona veu als col·lectius invisibilitzats per la resta de mitjans i entén la comunicació com una eina de transformació social. Posar publicitat a la Directa és fer possible aquesta lluita i aprofitar l’àmplia plataforma de difusió que hem aconseguit.

Actualment, comptem amb més de 3.200 subscriptores, el web té una mitjana de 250.000 visites mensuals úniques i per xarxes ens segueixen més de 112.000 persones a Twitter, 64.000 a Facebook i 13.000 a Instagram. Tenim, a més, 67 punts de venda arreu dels Països Catalans.

Volem donar espai a aquelles entitats que fomentin pràctiques de consum crític, un estil de vida alternatiu a l’imperant i que estiguin lligades a l’àmbit social i al cooperativisme. En definitiva, volem que anunciants, públic i mitjà formem part d’un mateix equip. Creiem que aquesta sintonia és un valor afegit i té molta potencialitat.

 

Aquests són els formats del web i el paper:

Per a més informació sobre preus i formats, consulteu la llista de tarifes.

 

CRITERIS I COMPROMISOS

Amb la intenció de no posar en risc la nostra independència editorial, els ingressos derivats de la publicitat mai superaran el 15% del pressupost anual.

Manifestem que:

1) Apostem per acceptar publicitat de petites i mitjanes empreses enfront de les multinacionals i prioritzem aquelles iniciatives econòmiques i socials que proposin consums alternatius, cooperatius i d’autoocupació.

2) No permetrem publicitat que atempti contra la dignitat de les persones o vulneri els drets humans. Rebutjarem frontalment els anuncis que continguin continguts sexistes, racistes, LGTB-fòbics i discriminatoris de tot tipus, així com aquells on ens consti que es practiquen actituds contràries a la igualtat i el respecte a la diversitat.

3) Descartarem aquelles propostes que reforcin els models tradicionals de feminitat i masculinitat, els estereotips i rols sexistes.

4) No publicarem anuncis de partits polítics ni de sindicats.

5) Només publicarem anuncis institucionals que informin sobre projectes a favor de la igualtat o el canvi social (escoles d’empoderament, jornades sobre gènere, etc.). No es publicaran anuncis institucionals amb finalitats electorals o de propaganda.

6) Rebutjarem tota proposta d’anunciants que vulnerin el principi de diferenciar clarament informació de publicitat. La publicitat no serà invasiva ni entorpirà la lectura.

7) No gestionarem la publicitat amb criteris exclusivament econòmics, sinó que afavorirem la promoció de campanyes i la difusió del treball dels moviments socials.

8) La publicitat mai superarà el 20% de la superfície total de l’edició en paper. La mida màxima dels anuncis serà de mitja pàgina, sense aparèixer mai a la portada ni la contraportada.

9) La publicitat a l’edició digital només es mostrarà dins els espais específicament habilitats.

10) En relació amb l’àmbit sociolaboral, no s’acceptarà publicitat si l’empresa: compta amb una trajectòria coneguda de vulneració de drets laborals i específicament de repressió sindical i promoció de la contractació temporal i de falsos autònoms, té un conflicte laboral obert o expedients oberts a Inspecció de Treball o si la publicitat promou ofertes de llocs de treball per beques, convenis de pràctiques, etc.

 

Per a demanar pressupost, fer propostes o ampliar la informació escriviu-nos a: publicitat@directa.cat