Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat
Fotografies | Arxiu

L’islam a les aules: una aportació política des del paradigma de l'escola inclusiva

Marina García-Morante

La darrera setmana va anunciar-se que aquest curs 2020-2021 serà el primer en què s’impartirà de forma optativa la matèria de religió islàmica als alumnes de primer de primària i de primer d’ESO, preferentment, dels centres públics que ho demanin. Sent un pla pilot, l’assignatura s’impartirà inicialment en quatre regions educatives: Baix Llobregat, Barcelona, Girona i Tarragona. L’autora, mestra d’atenció a la diversitat, reflexiona al voltant de la polèmica que ha despertat aquesta mesura

La fruita de la ira

Gemma Casal i Fité

Gemma Casal, membre de la plataforma Fruita amb Justícia Social, analitza com les polítiques agràries, des de la Unió Europea fins a les administracions estatals i regionals, han fomentat un model agrari que afavoreix la concentració d'explotacions en mans de grans empreses que tenen l'exportació com a gran línia de negoci, castiga els petits negocis agrícoles familiars, malmet els paisatges tradicionals i empeny les persones dedicades al treball temporal, majoritàriament migrants, a una situació de vulneració de drets equiparable a la que va descriure John Steinbeck a l'aclamada novel·la 'El raïm de la ira'. Aquest article forma part de la sèrie de col·laboracions d'opinió i anàlisi que la 'Directa' posa a disposició de diversos espais i col·lectius socials