Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat
SUBSCRIU-T'HI FES UNA DONACIÓ

Noves etapes, nous reptes, nova Directa

L’edició impresa de la ‘Directa’ es transforma en una revista mensual de 64 pàgines, el doble, i amb un disseny, estructura i plantejament global renovats, i llança un espot per explicar que, a partir d’ara, serem “més Directa”

Ja la tenim aquí, entre les mans. Després d’un procés de més de dos anys de decisions, debats, proves, suors, tensions i gaudis, la nova Directa ja ha arribat. Una Directa renovada, més espaiada, adaptada als ritmes de lectura i de producció, més gràfica. A partir d’avui, deixem enrere el quinzenal de 32 pàgines i comencem amb una Directa mensual, de 64 pàgines, amb més il·lustracions i fotografies, i una maquetació més esponjada, que permeti respirar mentre es llegeixen els reportatges, els articles i les entrevistes.

La Directa entra en una nova etapa per a oferir més profunditat, més periodisme, millor disseny, més temps per a llegir-la i una mica d’aire fresc. Cada mes, rebràs una Directa amb més contingut, més atractiva i amb la mateixa voluntat de fer periodisme d’investigació, de contrast i d’anàlisi. 

Cada mes, rebràs una Directa amb més contingut, més atractiva i amb la mateixa voluntat de fer periodisme d’investigació, de contrast i d’anàlisi. 

Hem reformulat les seccions i el seu enfocament. A partir d’ara, la Directa tindrà tres grans blocs: “Sota focus”, “Sobiranies” i “Ideari”. En el primer, trobareu un reportatge d’investigació en profunditat, amb més espai per a la imatge, i amb el rigor i la marca d’investigació que ens caracteritza. A Sobiranies ens plantegem proporcionar a les lectores eines d’interpretació del món que ens envolta i mecanismes per transformar-lo, amb una perspectiva multidisciplinària i formats diversos, i donant veu des de l’activisme a l’expertesa. Ideari vol ser un altaveu molt ampli de formes de pensar i de les manifestacions culturals en què aquestes es tradueixen.

“L’entrevista” i “Internacional” són, en aquesta nova Directa, seccions monogràfiques que funcionaran de forma autònoma. A banda, hi haurà tres continguts que obriran cada revista (la secció “Nosaltres”) i que la tancaran (“Som cooperativa” i un espai per a l’humor gràfic, “L’espina”) i també una fotografia a doble pàgina a la meitat del paginat (“La central”).

Caldrà que espereu a rebre-la a casa, tenir-la entre les mans, obrir-la i fullejar-la per entrar en aquesta nova aventura periodística. Si encara no hi esteu subscrites, us animem a fer-ho entre el 2 i el 14 de maig. Les lectores que formalitzin la subscripció en aquesta primera quinzena de maig rebran un enviament especial amb aquest primer exemplar de la Directa mensual a casa.

Hem incorporat novetats amb el tipus de subscripcions: ara podeu fraccionar el pagament anual per trimestres, i oferim un 20% de descompte per a aquelles persones que es troben en una situació econòmica precària.

També hem incorporat novetats amb el tipus de subscripcions: ara podeu fraccionar el pagament anual per trimestres, i oferim un 20% de descompte per a aquelles persones que es troben en una situació econòmica precària. Consulteu tota la informació aquí.

 


Els secrets de l’anunci

Per explicar tots els canvis, hem comptat amb la professionalitat de la productora cooperativa Bruna, qui s’ha encarregat de la idea, el muntatge, la postproducció i la coordinació de la imatge audiovisual de la campanya que acompanya el llançament de la nova publicació. Amb aquesta, volíem transmetre la idea que, malgrat la deriva de consum insaciable, d’informació superficial a través de les xarxes socials, les aplicacions i les pantalles, malgrat tot això, la Directa segueix en peu, ferma i decidida a continuar informant amb calma, profunditat ull crític.

Per explicar tots aquests canvis, hem comptat amb la professionalitat de la productora cooperativa Bruna, qui s’ha encarregat de la idea, el muntatge, la postproducció i la coordinació de la imatge audiovisual de la campanya que acompanya el llançament de la nova publicació.

Si us fixeu en els detalls de l’anunci, trobareu picades d’ullet a les entitats sòcies de La Directa, SCCL i a mitjans amics. Pòsters del Circ d’hivern de l’Ateneu Popular de Nou Barris, lluites compartides com les del País Valencià per defensar l’Horta, alguna samarreta de la llibreria La Ciutat Invisible i cerveses de la cooperativa La Subversiva. També hi ha cartells de Ràdio Pinsania, de l’Ateneu Llibertari del Berguedà i de l’Aula d’Idiomes. Ens hauria agradat que es veiessin els d’Argia, del BDS i de La Comunal, que finalment s’han quedat fora de plànol. Si aneu al bar Buenavista (al carrer de Sant Crist, 23 de Barcelona) pot ser que encara hi estiguin penjats. Gràcies al Jordi, per deixar-nos canviar el local de cap a peus per fer la gravació i que ens alimentés durant el rodatge. I també a Diambaar per aportar-nos material de vestuari. I gràcies a la Nausicaa Bonnín, que es va mostrar disposada des de l’inici a col·laborar amb aquesta campanya, posant la cara i la seva professionalitat com a actriu.

Amb aquesta nova etapa continuem apostant per una forma d’entendre el periodisme que fugi de l’obsolescència programada que guia el mercat de la informació actual i que proporcioni eines d’anàlisi de llarg recorregut.

Volem créixer decreixent, ser més cada mes.

Donacions

Fes una donació

FES UN DONATIU
Error, no Advert ID set! Check your syntax!