“Article publicat originalment a…”. Segurament algunes de vosaltres us haureu fixat en aquest afegitó al final d’alguns dels textos que heu llegit a la Directa. D’una forma ben normalitzada, difonem publicacions que s’han confegit des d’altres mitjans de comunicació amb els quals hem establert acords per intercanviar-nos continguts, d’una forma lliure i respectant les rutines de cadascun de nosaltres.
El Salto, La Marea, Argia, Ahötsa, Arainfo, Pikara, Soberanía Alimentaria, Setembre, La Rella i Ràdio Arrels són les capçaleres amb les quals cooperem actualment. Ho hem fet amb altres en el passat, que actualment no estan actives, perquè el periodisme autogestionari i de base militant no sempre és un camí planer. Són mitjans d’abastos territorials i temàtics molt diversos: alguns amb agenda generalista (com la Directa), altres altament especialitzats en àmbits temàtics; alguns amb tentacles en diversos punts de la península Ibèrica, altres amb una implantació més local. Amb tots ells compartim una filosofia de base comuna i una visió del periodisme com a eina per donar veu a les propostes transformadores i per fiscalitzar els poders polítics i econòmics. Lògicament, cadascú amb els seus matisos, una diversitat que respectem i que també ens enriqueix.
En un model de negoci en el qual prima la competitivitat, entenem que ajudar-nos els uns als altres a difondre els continguts reforça la visió d’un periodisme que concep la informació com un bé comú i no com una mera mercaderia
Amb aquests mitjans de comunicació agermanats compartim totes aquelles publicacions que creiem que poden ser d’interès per a les nostres lectores i que ens permeten, amb aquesta fórmula, arribar a territoris i àmbits temàtics que, amb els nostres propis mitjans i base de col·laboradores, potser no podríem abastar. També, en la mesura que les respectives rutines de treball ho permeten, cooperem els uns amb els altres compartint fonts, idees i informacions, i també hem impulsat treballs conjunts que es difonen ensems.
En un model de negoci en el qual prima la competitivitat, el fet d’arribar primer que l’altre, de veure qui té més visites i qui obté més clics, entenem que ajudar-nos els uns als altres a difondre els continguts reforça la visió conjunta d’un periodisme que concep la informació com un bé comú i no com una mera mercaderia; que entén les històries que explica com una realitat d’interès general que és important que arribi a com més lectores millor, i no com un producte de propietat exclusiva.
En moments difícils com en el que ens trobem, volem visibilitzar més que mai aquesta xarxa de mitjans agermanats que ens enriqueix i convidar-vos a llegir-los, seguir-los i donar-los suport. Per moltes més iniciatives de periodisme pel suport mutu.