Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat
SUBSCRIU-T'HI FES UNA DONACIÓ

Barcelona es manifesta en el marc de la campanya 'Un món contra el feixisme i el racisme'

La concentració impulsada per Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR), juntament amb unes 140 organitzacions de la societat civil catalana, començarà a les cinc de la tarda de dissabte 28 de març a l’encreuament entre passeig de Gràcia i la Gran Via, i es dirigirà cap a la plaça Idrissa Diallo

El lema de la manifestació és “Aturem el feixisme i el racisme. Nosaltres som més. Drets per a tothom” | Arxiu

Unitat Contra el Feixisme i el Racisme (UCFR), juntament amb unes 140 organitzacions de la societat civil catalana, impulsen dissabte 28 de març una manifestació contra el feixisme i el racisme a Barcelona. La concentració començarà a les cinc de la tarda a l’encreuament entre passeig de Gràcia i la Gran Via i es dirigirà cap a la plaça Idrissa Diallo. Així, sota el lema “Aturem el feixisme i el racisme. Nosaltres som més. Drets per a tothom”, les organitzacions convocants volen denunciar el creixement de l’extrema dreta, en un context d’augment dels discursos en favor de la guerra.

“Ens enfrontem a una crisi multifacètica, gravíssima i molt preocupant. Presenciem guerres i genocidis, l’auge del racisme i les extremes dretes, un masclisme i una LGTBIfòbia desfermats, el col·lapse climàtic”, assenyalen. “Tot acompanyat per l’obscenitat de multimilionaris enriquint-se encara més mentre abusen impunement de menors”, afegeixen.


Unitat contra la inacció

Davant d’un panorama que segons expliquen convida a la “desmoralització” i a pensar que no es pot fer res, la manifestació vol ser una mostra d’unitat i una impugnació a “les polítiques d’austeritat, que intensifiquen la desigualtat que van acompanyades d’una involució democràtica i una repressió creixent contra les lluites socials”. Així entre les entitats que impulsen l’acció hi ha col·lectius antiracistes, moviments feministes i LGTBI+, el moviment per l’habitatge digne, ONG, i moviments de solidaritat amb Palestina.

“Els problemes a què ens enfrontem no són aïllats. La pujada de l’extrema dreta comporta l’enduriment de les polítiques europees sobre migració i refugi, ja per si mateix racistes. Exacerba la islamofòbia i la transfòbia”, expliquen des de l’organització. Alhora, alerten que les formacions ultradretanes promouen “la impunitat i el negacionisme” davant la violència masclista.

“Els problemes a què ens enfrontem no són aïllats. La pujada de l’extrema dreta comporta l’enduriment de les polítiques europees sobre migració i refugi. Exacerba la islamofòbia i la transfòbia”, expliquen des de l’organització

A banda, la manifestació denuncia la impunitat de “les successives guerres a l’Orient Mitjà” que a ulls de l’organització “només s’entén en el context de molts anys de deshumanització racista”. “El genocidi que duu a terme l’Estat israelià contra el poble palestí és la màxima expressió del racisme supremacista i colonialisme”, denuncien. “Això explica per què gran part de l’extrema dreta internacional, incloent-hi grups clarament feixistes, donen ple suport al govern israelià, també ultra. Sense deixar de promoure, per descomptat, la pseudoteoria antisemita i islamòfoba del ‘gran reemplaçament’”, consideren.


Una manifestació global

La concentració d’aquest dissabte a Barcelona s’emmarca en les convocatòries arreu del planeta que ha fet la xarxa internacional de moviments unitaris, Un món contra el feixisme i el racisme (WARAF en les sigles en anglès). Així, es faran al voltant de 150 protestes en diversos països europeus i en països com Sud-àfrica, Malawi o el Japó. A banda, als Estats Units s’han convocat 3.000 protestes sota la bandera de “No Kings”, el moviment de rebuig la deriva autoritària de la segona presidència de Donald Trump.

Donacions

Fes una donació

FES UN DONATIU