Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat
SUBSCRIU-T'HI FES UNA DONACIÓ

Com s’aprèn a pensar

Aquests assajos de bell hooks obren un munt de portes de pensament i acció. En forma de 32 ensenyaments tracta qüestions com l’estimulació del pensament crític a l’aula o la relació entre educació i democràcia, entre molts altres

En aquests moments de degradació de l’educació pública i de campanya de desprestigi del professorat, la lectura d’aquest llibre és revigoritzant i fa una bona sacsejada a la ment.

hooks fou una intel·lectual afroamericana, feminista i activista. Es va formar a les escoles segregades dels Estats Units als anys cinquanta i, gràcies al moviment pels drets civils, va poder anar a la universitat i dedicar-se a la vida acadèmica, una cosa insòlita per a una dona negra en aquella època. En el camp de l’ensenyament va publicar llibres com Teaching To Transgress: Education as a Practice of Freedom Teaching Community: A Pedagogy of Hope.

Els seus assajos obren un munt de portes de pensament i acció. En forma de 32 ensenyaments tracta qüestions com l’estimulació del pensament crític a l’aula, la relació entre educació i democràcia, el compromís en l’educació, la integritat (de professors i alumnes), l’autoestima, conceptes de raça, classe i gènere, l’amor, la sexualitat, la conversa, el plaer de la lectura i, per damunt de tot, l’educació en la llibertat.

L’autora combina amb destresa idees complexes i saviesa pràctica amb un llenguatge molt proper i transmet una gran humanitat i una confiança alegre en la capacitat transformadora de l’educació.

Article publicat al número 547 publicación número 547 de la Directa

ASSAIG

'Ensenyar pensament crític'
bell hooks
Traducció de Josefina Caball
Raig Verd, 2021
216 pàgines

Donacions

Fes una donació

FES UN DONATIU