Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat
SUBSCRIU-T'HI FES UNA DONACIÓ

Renovació pedagògica, per què i per a qui?

Al seu primer llibre, 'Las Falsas Alternativas' la pedagoga madrilenya Ani Pérez analitza els corrents de la pedagogia llibertària i la seua interpretació actual, Pérez critica des d’una base històrica, teòrica i pràctica, l’onada d’escoles i pedagogies alternatives que estan florint des de començament del segle XXI

Necessàries, polèmiques i valentes l’anàlisi i les reflexions que ens proposa la pedagoga madrilenya Ani Pérez en el seu primer llibre, Las Falsas Alternativas, fruit de la seua tesi doctoral. Centrada a analitzar els corrents de la pedagogia llibertària i la seua interpretació actual, Pérez critica des d’una base històrica, teòrica i pràctica, l’onada d’escoles i pedagogies alternatives que estan florint des de començament del segle XXI. Apunta que molts d’aquests projectes, autodenominats hereus d’aquesta tradició llibertària o que aprofiten les seues propostes, se situen com a contraposició a l’escola pública tradicional, i en els darrers anys algunes d’aquestes s’estan començant a introduir també en alguns centres públics a través de les anomenades “pràctiques innovadores”.

Segons l’autora, sota conceptes i principis com la no directivitat, la capacitat innata dels infants per aprendre, la celebració irreflexiva del desig o l’autodidactisme, s’amaguen fins segregadors que el capitalisme està aprofitant per introduir premisses neoliberals en l’educació, un fet que planteja nous reptes per a l’anarquisme en aquest camp si la pedagogia continua sent un fi per aconseguir l’emancipació social.

Article publicat al número 549 publicación número 549 de la Directa

ASSAIG

'Las Falsas Alternativas. Pedagogia Libertaria y Nueva Educación'
Ani Pérez Rueda
Virus Editorial, 2022
287 pàgines

Donacions

Fes una donació

FES UN DONATIU