La fira Aviation Week que està previst que se celebri entre el 22 i el 24 d’octubre a la Fira de Barcelona es presenta com “una fira i congrés de la indústria del manteniment aeronàutic”, però obertament no s’amaguen que una part del seu sector de negoci és en l’àmbit militar. Una de les companyies convidades és Israel Aerospace Industries (IAI), la qual és 100% propietat del govern israelià, un dels majors fabricants d’armes d’Israel i artífex del “dron assassí” Heron TP. Aquest dron està exercint un paper fonamental en els atacs letals a la Franja de Gaza. També està prevista la participació de TAT Technologies, proveïdora de les Forces Aèries israelianes i que també compta entre els seus clients amb companyies com IAI, Elbit i Raphael, totes elles involucrades en les operacions militars israelianes a Gaza.
Una de les companyies convidades és Israel Aerospace Industries (IAI), la qual és 100% propietat del govern israelià i artífex del “dron assassí” Heron TP
També figuren en la llista de convidades les empreses armamentístiques més grans del món, Lockheed Martin, Raytheon i Boeing, que es beneficien amb suculents contractes vinculats a les massacres de Gaza. Totes aquestes empreses han “proporcionat a Israel armes i altres equips militars utilitzats en els seus atacs contra Gaza, Cisjordània, Líban i Síria des d’octubre de 2023″, denuncien les entitats contràries a que la Fira de Barcelona aculli l’encontre empresarial.
En roda de premsa celebrada aquest dijous a la plaça de Sant Jaume, les portaveus de la campanya, Alys Samson Estapé, de la coalició Prou Complicitat amb Israel, Clàudia Custodio, de Zeroport i Montserrat Cervera, de DonesxDones, han volgut assenyalar la incongruència de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya en la decisió de permetre la celebració d’aquesta fira en un equipament sota la seva administració. “El Tribunal Internacional de Justícia ha recordat a tots els membres de la comunitat internacional que tenen l’obligació de prevenir el crim de genocidi, una directriu jurídicament vinculant a l’Estat espanyol per a les diferents administracions públiques”, ha recordat Samson.
Per la seva banda, l’activista de Zeroport, Clàudia Custodio, ha recordat que “l’aviació provoca contaminació de l’aire i sonora, amb múltiples efectes sobre la salut”
Per la seva banda, l’activista de Zeroport, Clàudia Custodio, ha recordat que “l’aviació provoca contaminació de l’aire i sonora, amb múltiples efectes sobre la salut, més intensos en les persones que treballen als aeroports, en els usuaris i en les poblacions metropolitanes properes. L’Aviation Week no contribueix a la millora d’aquests escenaris”. Els compromisos contra el canvi climàtic de les administracions catalanes “són incompatibles amb promoure esdeveniments com aquesta fira”, ha reblat.
Es preveu que durant els tres dies que s’allargui la fira arribaran a Barcelona uns 10.000 congressistes, majoritàriament en avió i prèvia invitació.