Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat
SUBSCRIU-T'HI FES UNA DONACIÓ

Personal sanitari reclama als governs català i valencià deixar de contractar la farmacèutica israeliana Teva

Tres-centes organitzacions assenyalen l’empresa per donar suport a l’exèrcit d’Israel i criden el personal mèdic a no prescriure els seus medicaments sempre que hi hagi alternatives i les farmàcies a no vendre’n

| Gabriel Rodriguez (BDS PV)

“Que els teus medicaments no siguin les seves bales” és el missatge que organitzacions de sanitàries han fet sentir davant dels departaments de Salut català i valencià per reclamar-los extingir les relacions comercials amb la farmacèutica israeliana Teva. 

És un dels principals fabricants de medicaments genèrics i una de les empreses inclosa en acords marc per al subministrament de medicaments tant al País Valencià com a Catalunya. Les convocants sol·liciten no renovar-hi els contractes i xifren en més de 500 milions d’euros els que ha facturat del sistema públic de salut a escala estatal amb dades de 2023.

És un dels principals fabricants de medicaments genèrics i una de les empreses inclosa en acords marc per al subministrament de medicaments tant al País Valencià com a Catalunya.

Denuncien que les administracions contribueixen així a finançar les polítiques d’ocupació, apartheid i genocidi a Palestina, “a través del pagament d’impostos a l’Estat d’Israel, els dividends als fons sionistes que conformen l’accionaritat de Teva i les donacions que l’empresa fa a l’exèrcit”. Les concentracions per condemnar-ho s’han repetit en diversos punts de l’Estat.

Fa uns mesos el Moviment BDS (Boicot, Desinversions i Sancions) va establir Teva com a objectiu prioritari pel suport a l’exèrcit d’Israel, enfortit des de l’atac de Hamas el set d’octubre del 2023.

Ara, al costat de la Coalició Prou Complicitat amb Israel i altres organitzacions solidàries amb el poble palestí, com Famílies per la Pau, metgesses aplegades a Sanitaris per Palestina, Rebel·lió Primària, La Capçalera o el Fòrum Català d’Atenció Primària (FOCAP) criden a fer boicot als medicaments de l’empresa a través de la campanya “Teva? No, gràcies”, amb vora 300 organitzacions adherides. 

“Les petjades del sionisme són presents en la història, l’organització i el finançament de Teva des dels seus inicis”, exposen des de Health Workers for Palestine

“Les petjades del sionisme són presents en la història, l’organització i el finançament de Teva des dels seus inicis i, encara que, per raons difícils d’entendre, no hagi figurat mai en la llista de les Nacions Unides sobre empreses implicades en l’ocupació de Palestina, hi ha motius de sobres per incloure-la”, plantegen des de Health Workers for Palestine. 

Fa temps que Amnistia Internacional reclama a la Generalitat de Catalunya que, en les seves relacions amb Israel, el compromís amb els drets humans es faci present, i “revisar acords o vincles amb empreses israelianes en matèria de seguretat i de tot allò que tingui a veure amb el comerç amb assentaments de colons, il·legals segons el dret internacional”.

En paral·lel a tallar la compra pública a la farmacèutica israeliana, la campanya “Teva? No, gràcies” anima la població a adquirir medicaments que no siguin marques d’aquesta farmacèutica; al personal mèdic a no prescriure els seus medicaments si hi ha alternatives i a les farmàcies a prioritzar també altres productes.

Donacions

Fes una donació

FES UN DONATIU