Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat
SUBSCRIU-T'HI FES UNA DONACIÓ

La ràbia i l’eufòria

La ressenya musical de la Directa 438, escrita per Xavier Puig, va dedicada al debut discogràfic de Sara Hebe. A través del rap, amb lletres compromeses, veus feministes i bases ballables que van del reggaeton al drum and bass, Hebe decideix envoltar-se de les seves hereves peninsulars i cantar al costat de Tremenda Jauría, Mafalda o Widi

El cos tendeix a la dansa epilèptica, que amb tota contundència sacseja els carrers de Buenos Aires. En el seu debut discogràfic europeu, amb Propaganda pel fet!, la rapera argentina Sara Hebe posa tota la carn a la graella. Dels disset temes inclosos al disc, tretze són recuperats del bo i millor dels seus darrers àlbums.

 

A través del rap amb lletres compromeses, veus feministes i bases ballables que van del reggaeton al drum and bass, Hebe decideix envoltar-se de les seves hereves peninsulars i cantar al costat de Tremenda Jauría, Mafalda o Widi.

Entre els temes d’aquest treball, editat després de l’excel·lent acollida que ha tingut aquest estiu a Europa, destaca la inèdita “No hay fronteras”, on l’artista argentina suma forces amb les basques Mad Muasel, de la Dirty Dancehall Crew, i la Basu, que deixen la seva empremta amb un llarg irrintzi a l’inici de la cançó. Prop de quatre minuts de bases sincopades caribenyes, sobre les quals es confegeix un relat apoderador, que bé podrien formar el hit dels moviments socials aquesta tardor. Així es comporta un disc que impregna aquella estranya sensació que sorgeix quan t’amaren suor, ràbia i eufòria.

MÚSICA
Sara Hebe
Sara Hebe
Segell: Propaganda pel fet!, 2017

 

Article publicat al número 438 de la ‘Directa’

Donacions

Fes una donació

FES UN DONATIU
;