Temps d’incerteses, però temps d’imaginació. Com tothom en aquests dies de confinament, a la Directa hem hagut de canviar d’hàbits. En un mitjà de comunicació assembleari, es fa difícil renunciar als consells de redacció i les assemblees presencials; però des del 13 de març ens hi hem vist obligades. Les videoconferències col·lectives via Jitsi han passat a ser la norma, amb connexions que es tallen i el dia a dia de les llars passejant-se per les bambolines.
Una de les decisions que hem pres ha estat donar les gràcies a les subscriptores per sostenir el periodisme transformador en temps de crisi. En uns dies en què s’ha destapat de manera diàfana la dependència que les capçaleres mainstream tenen de la publicitat de les grans corporacions o de les institucions públiques, el periodisme que es finança via subscripcions resisteix l’envestida. Així i tot, hem intensificat la campanya de subscripcions i hem afegit a la nostra botiga en línia la possibilitat de fer donatius.
Quan sigui possible i prudent des d’una perspectiva de salut pública i laboral, tornarem a enviar la Directa impresa a les adreces postals de les subscriptores
Pel que fa al web, hem reforçat els continguts que ens ajuden a entendre el moment actual i posen per davant els drets fonamentals. A més, de la necessitat de tenir-nos més a prop en temps de distanciament social ha sorgit el format locutat dels relats de la secció “Malalletra”, us hem explicat què veiem des de les nostres finestres
i us hem recomanat cinema crític –amb l’assessorament de CineBaix, Zumzeig i el festival Protesta.
L’edició quinzenal de la revista de 32 pàgines ha passat a ser una versió digital de 16 pàgines en format PDF, però per un temps limitat. Quan sigui possible i prudent des d’una perspectiva de salut pública i laboral, tornarem a enviar la Directa impresa a la vostra adreça postal. Hem recalendaritzat els suplements i treballem en un número 500 molt especial, que ha de veure la llum durant el mes de maig.