Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat
SUBSCRIU-T'HI FES UNA DONACIÓ

L'educació en temps de COVID: una bretxa digital que s'eixampla

Milers d'estudiants no trepitgen l'escola des del 12 de març. El Govern de la Generalitat de Catalunya va ordenar el tancament dels centres com a mesura de contenció per evitar la propagació del coronavirus. Des d'aleshores, l'educació s'ha transformat en un seguit d'interaccions virtuals a les quals no tothom té el mateix accés

El Departament d’Educació va detectar que a Catalunya hi havia 55.000 famílies que presentaven dificultats per seguir una educació telemàtica, ja sigui per la manca d’un ordinador o bé de connexió a internet, entre altres raons. Segons la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, s’han repartit 31.800 dispositius amb connectivitats. Ara bé, entitats com la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC) i professionals del sector argumenten que no s’ha pogut fer un seguiment d’aquests repartiments i que molts dispositius han arribat tard. Davant la impossibilitat de seguir les classes en línia, les veïnes s’han organitzat per facilitar material escolar, acompanyament i dispositius electrònics de manera ràpida.

La COVID ha agreujat la bretxa digital existent a la societat catalana. Però no es tracta només de l’accés a la tecnologia: la bretxa digital és un reflex de les desigualtats socioeconòmiques existents als Països Catalans. Una realitat que no es pot solucionar amb un repartiment.

Donacions

Fes una donació

FES UN DONATIU
Error, no Advert ID set! Check your syntax!