Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat
SUBSCRIU-T'HI FES UNA DONACIÓ

Des del fons d'una mare

L'obra col·lectiva 'Les criatures abissals', que es representa actualment a la sala Badabadoc del barri barceloní de Gràcia,  explora les relacions amb els infants des dels ulls d'un món d'adults cínic, caòtic i pervers

| Arxiu

Les espècies abissals són la fauna que habita a les grans profunditats marines; allà hi ha més de 17.000 espècies de peixos, cefalòpodes, crustacis i equinoderms amb característiques especials. Totes són carnívores, ja que no existeix vida vegetal en aquestes profunditats i en la quietud de les aigües han desenvolupat apèndixs llargs i delicats.

L’obra teatral que es presenta ara a la Sala Badabadoc a la vila de Gràcia (Barcelona) amb el mateix nom reprèn aquesta profunditat i es traça com una obra íntima, tant per les característiques del petit espai on es representa com per les restriccions sanitàries que en redueixen encara més l’aforament.

Com apunten les creadores del col·lectiu Abissal (Fer Acosta, Olga Fusté, Paula Miranda, Roger Ribó, Elisenda Ribó i Blanca Solé) “es tracta d’una obra col·lectiva que pren com a punt de partida les contradiccions d’una mare que vol contestar les preguntes dels seus fills sobre el món en què habitem. Lluny de donar-hi resposta, la peça convida a la reflexió de cadascú, i és sobretot el que plantegem a escena”.

L’obra parteix d’un guió no-lineal, dispers i gairebé oníric i d’unes interpretacions que combinen paraula, cos, llum, objectes, acompanyades pel so impecable d’una guitarra elèctrica

El tema central de la peça són els infants que s’ofeguen al mar Mediterrani en intentar creuar-lo. Perquè les fosses marines són fosses comunes, i són, en paraules de les intèrprets, “un dels pocs llocs a on hi ha molts nens i a on hi ha molt de silenci”. Però la representació no es queda aquí, sinó que “a través de les insistents preguntes d’uns fills que volen entendre, ens endinsem en l’univers caòtic i sovint pervers dels adults”.

Així, l’obra se sosté en una escenificació senzilla però efectiva, que s’adapta a un guió no-lineal, dispers i gairebé oníric, a través d’unes interpretacions que combinen paraula, cos, llum, objectes i estan acompanyades per la impecable guitarra elèctrica tocada en directe per Fer Acosta.

Les criatures abissals va ser l’últim espectacle representat La Badabadoc quan l’estat d’alarma va obligar a interrompre la seva activitat el març del 2020. L’obra es reprèn ara, amb sessions programades entre el 7 i el 24 de gener sota el segell dels Teatres de proximitat, un paraigua que aglutina a deu sales teatrals del país i a on destaquen “la singularitat de la vivència del teatre de prop i la identitat artística i d’implicació amb els diferents professionals del sector teatral i amb la societat”.

Donacions

Fes una donació

FES UN DONATIU