Una multitudinària acció sorpresa ha donat el tret de sortida de la vaga educativa avui divendres 5 de juny. Centenars de manifestants s’han aplegat poc després de les set del matí a la sortida de l’estació de metro Foc del passeig de la Zona Franca i, després de fer una assemblea de coordinació, han iniciat una marxa rere la pancarta “Niubó dimissió”. Sense previ avís, han accedit al vestíbul principal de l’edifici de l’Agència Tributària de Catalunya, on hi ha les oficines dels serveis territorials d’Educació del Barcelonès, per enviar un missatge clar al govern de Salvador Illa sobre la necessitat pressupostària per canviar de manera estructural la situació a les aules.
Mentre onejaven banderoles de CGT, Intersindical i COS han omplert les vidrieres de l’edifici d’enganxines i pintades reivindicatives
Mentre onejaven banderoles de la CGT, La Intersindical i la COS han omplert les vidrieres de l’edifici d’adhesius i pintades reivindicatives. Posteriorment, han iniciat una marxa a peu a través de la Ronda Litoral per dirigir-se al centre de la ciutat. És la primera de moltes accions que es preveuen avui, durant la primera jornada de vaga educativa posterior a la contundent votació que va rebutjar el preacord de la USTEC i el Sindicat de Professors de Secundària. Prop de 40.000 docents (el 65% dels que van exercir el dret a vot) van dir “No” a la proposta de pujada de sou, comprometent-se a participar de les noves mobilitzacions. La USTEC, ahir en compareixença de premsa, va fer autocrítica, i la portaveu Iolanda Segura, va assumir que “probablement no vam llegir de manera correcta el moment”.
La manifestació unitària es farà a partir de les dotze del migdia a l’Arc de Triomf de Barcelona, on arribaran nombroses columnes de manifestants, una de les quals en bicicleta des dels municipis del Baix Montseny. També s’han organitzat autobusos des de les comarques de Tarragona, Lleida i Girona.

El president de la Generalitat Salvador Illa, el vicepresident Albert Dalmau i la consellera Esther Niubó es van reunir ahir d’urgència per analitzar la situació, acordant que el contingut del preacord s’aplicarà malgrat l’esmena de la plantilla docent. Les preocupacions del Govern ara miren cap a la setmana vinent, quan la USTEC, la CGT, La Intersindical, la CNT i la COS ja han anunciat la convocatòria de vaga general educativa pel 9 de juny, dia que arrenca la visita del pontífex Lleó XIV a Catalunya. L’aturada s’ha registrat oficialment al departament de Treball.
