La cantautora Birch es presenta com una veu emergent, atrevida i captivadora. I és que la publicació del seu disc de debut, Edge of the Time (Microscopi, 2025) sembla de tot menys un debut. L’àlbum és una proposta experimental però madura, presentada amb solidesa per aquesta vilanovina de 25 anys. Amb una formació musical pràcticament autodidacta i oberta a l’experimentació i l’autoproducció, Birch presenta un treball que semblaria el d’algú ja consolidat en el panorama artístic-musical. Algú que amb valentia i presència s’obre en canal, sense por, confiant en un so autèntic i sincer. I oferint un ventall de registres sonors i musicals que acompanyen a qui ho escolta en un delicat viatge ambiental.
En el seu univers sensible i personal s’hi combinen amb intel·ligència l’aposta estètica i mel·lòdica amb textos que expressen consciència i transformació cultural. Soler, vinculada a moviments socials de caràcter ecologista, ha deixat en l’àlbum l’emprenta d’aquest context de crisi ecosocial i estructural que travessem, presentant un viatge sonor que imagina futurs alternatius i habitables.
‘Edge of Time’ transita amb expertesa des de l’experimentació orquestral, que en algunes peces pot portar reminiscències de bandes sonores, fins a l’eco de propostes folk i de cantautoria, des de Baiuca fins a Valeria Castro
La singularitat d’Edge of Time també rau en un eclecticisme sorprenent, que impregna el viatge de textures oníriques, ancestrals. I que transita amb expertesa des de l’experimentació orquestral –que en algunes peces (“Overture”, “|l: :l|”, “Child of sun”) pot portar reminiscències de bandes sonores–, fins a d’altres latituds com a “Devenir” o “Niña”, que acosten l’eco de propostes folk i de cantautoria, des de Baiuca fins a Valeria Castro.
Durant el mes de juliol Birch estarà presentant el seu àlbum en el Festival l’Arreplegada a Celrà i a la Sala Vol de Barcelona.