Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat
SUBSCRIU-T'HI FES UNA DONACIÓ

La demanda com a mordassa

David Bou

Durant aquests deu anys de trajectòria col·lectiva, la Directa ha visibilitzat i denunciat un bon grapat d’històries d’abusos i repressió dins l’àmbit del sistema judicial i els...

Elegia de la guerra bona

Ignasi Franch

El cineasta Roger Corman (La caída de la casa Usher), un dels grans herois de la sèrie B estatunidenca, va signar El barón rojo en un moment en...

L’art de posar les cures al centre

Vicent Almela

Un altre cop, acabem l’assemblea a les onze de la nit, ens quedem sense sopar. Diem que som horitzontals, però les decisions sempre les acaba...

L’actor Oriol Pla a l’obra Ragazzo / LALI ÀLVAREZ

Violències a escena

Neus Molina

Naixem, vivim i morim amb violència. La violència, per Marx, és la partera de la història. Construïm i combatem realitats que ens enfronten al dolor,...

El 'lobby' de propaganda i pressió sionista té un nom: ACOM

Vicent Almela

Al passeig de la Castellana, en ple centre financer de Madrid i envoltada d'empreses multinacionals del sector immobiliari i d'inversió privada, trobem les oficines d'Acció...

Cruyff en la jugada més famosa de la seva carrera com a futbolista: el penal que va provocar a la final de la Copa del Món a la República Federal Alemanya el 1974 | , Rainer Mittelstädt | Arxiu

Cruyff en cinc pilotes perdudes

Eloi Latorre

Per què no va anar al Mundial d'Argentina? Per què el veneraven a l'Estat d'Israel? Per què Lleida li portava mals records? Què se li...

Monosexual per defecte

Natàlia Wuwei Climent

Fa uns mesos es va publicar l’article "Hetero fins que es demostri el contrari" on l’autora mostrava la suposició de què totes les persones som...

Dones i bisexualitat: acceptació social o violència de gènere?

Natàlia Wuwei Climent

La bisexualitat femenina sembla ser socialment aplaudida i inherent en les dones. Se sol dir que és més acceptada que la masculina, tot i que...

Les dones al cinema: afinant la mirada crítica

Lu Miranda Anna Pérez

Les imatges audiovisuals són una potent arma ideològica perquè no només expressen un punt de vista, sinó que també configuren i modelen idees, identificacions i...

“Un habitatge digne no són quatre parets i un sostre”

João França

Quina és la situació actual pel que fa al dret a l’habitatge en el context de crisi econòmica? Al llarg d’aquests quatre anys com a...