Periodisme cooperatiu per la transformació social
directa.cat
SUBSCRIU-T'HI FES UNA DONACIÓ

Acció a les portes d’un congrés a Barcelona on participen empreses que "ajuden Israel a finançar el seu genocidi"

En el congrés Global ABS del sector de les finances que se celebra al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIP) de Fira Barcelona hi participen empreses que donen suport a l'Estat d'Israel com KKR, la firma propietària de la companyia que organitza el Sónar

Acció de protesta davant la seu del CCIP a Diagonal Mar de la Fira en la Mira | Albert Alexandre

Una vintena de persones del moviment la Fira en la Mira s’han concentrat el matí d’avui dimarts a les portes del congrés Global ABS, per denunciar que en l’esdeveniment que se celebra fins dijous participen empreses vinculades al genocidi perpetrat per l’Estat d’Israel a Palestina. El grup, com ja ha fet en altres ocasions, ha assenyalat que és l’empresa publicoprivada, Fira Barcelona, qui ha convidat les companyies vinculades a la invasió de Gaza, al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIP) situat a Diagonal Mar. En aquest sentit, es tracta d’una entitat participada per l’Ajuntament de Barcelona i que, per tant, està afectada pel protocol que té actiu el consistori i que l’insta a “traslladar a la Fira de Barcelona que no hi hagi pavellons del govern d’Israel, ni d’empreses armamentístiques o de qualsevol altre sector que es lucren del genocidi, ocupació, apartheid i colonització del poble palestí”.

Així, l’acció de protesta ha començat a dos quarts de nou del matí, a uns quaranta metres de les portes del congrés. Els activistes han desplegat una pancarta on es podia llegir “Stop banking on genocide!!” acompanyada d’una bandera palestina. Minuts més tard, un segon grup d’activistes s’ha dirigit a la porta d’entrada del CCIP on ha estat interceptat per una unitat de Mossos d’Esquadra que hi havia a les als afores del recinte des de primera hora i membres de la seguretat privada del congrés. El grup de la Fira en la Mira s’ha assegut al costat de l’entrada principal del Global ABS mentre els assistents anaven entrant i cada vegada arribaven més policies a recinte. Finalment, hi havia sis furgonetes d’antiavalots de Mossos i els convocants de l’acció han decidit marxar.

 

Inversió i genocidi

El congrés que s’ha celebrat aquest dimarts posa en evidència la relació que hi ha entre el món de les finances i l’Estat d’Israel. “El Globa ABS és un esdeveniment al qual assisteixen els bancs i inversors més grans del món, per crear acords en els quals els actius financers s’empaqueten junts i es poden vendre com a productes d’inversió”, expliquen des de la Fira en la Mira.

Entre les firmes més notables que acusen els activistes hi ha KKR, la segona empresa de capital privat del món que en els darrers temps ha estat notícia a la capital catalana perquè el 2024 va adquirir Superstruct, una companyia matriu de 80 esdeveniments musicals i festivals, que inclouen el Sónar.

Entre les empreses assenyalades hi ha KKR, propietària de l’empresa que gestiona el Sónar

Alhora també hi ha altres empreses com la firma de Blackstone que, segons denuncia la Fira en la Mira té “presència permanent a Tel-Aviv i va adquirir una participació majoritària de l’empresa israeliana Priority Software”.

Així mateix, al Global ABS hi ha els bancs Goldman Sachs, Bank of America, Citigroup, Deutsche Bank, BNP Paribas, JPMorgan Chase i Barclays. “Aquests set bancs han subscrit bons del govern israelià per valor de 19.400 milions de dòlars, ajudant directament Israel a finançar el seu genocidi a Gaza”, afirmen els activistes.

La llista, però, no acaba aquí, i la Fira en la Mira denuncia que en el congrés, altres corporacions com el Banc Santander, Alliance, Aviva, AXA, Scotiabank, RBC i CIBC que també tenen relació amb el genocidi.

Articles relacionats

Donacions

Fes una donació

FES UN DONATIU